Ariana | Blogger | X X
  • Liczba postów
  • Liczba komentarzy
  • Wyświetlenia

Obserwuj!

Witaj...

Witaj na spisie opowiadań o skoczkach narciarskich!

» Jeżeli szukasz opowiadań, kieruj się do etykiet w stopce bloga.
» Zdjęcia/gify występujące na Spisie najczęściej pochodzą z tumblr.com, natomiast szablon pobrany został z Wioski Szablonów
» Skrócona wersja Spisu na Wattpadzie: LINK

Działalność Spisu:
03.2014 - 12.2019

piątek, 3 lipca 2015

Wakacyjny wywiad #1

Witam w pierwszej odsłonie Wakacyjnego Wywiadu! Jest to cykl dziewięciu postów-wywiadów (w każdym te same pytania, ale inne odpowiedzi), które będą pojawiać się co tydzień na Spisie. Każdy oczywiście będzie przeprowadzony z inną autorką skocznych opowiadań.
Pierwszą autorką, z którą udało mi się przeprowadzić wywiad, jest Adminka Tyśka. Większość dobrze zna jej opowiadania. Ale czy wiecie na przykład czym się inspiruje lub skąd jej pomysł na nick? Zapraszam do lektury!



1.                  Rozpoczęcie przygody z pisaniem - kiedy i dlaczego?
Przygodę z pisaniem zaczęłam w lipcu 2013 roku. Wtedy pierwszy raz natknęłam się na opowiadania typu fanfiction. Moja humanistyczna natura nie zadowoliła się jedynie czytaniem, więc postanowiłam również pisać.

2.                  Jak wyglądały Twoje początki z pisaniem? Było ciężko znaleźć i zachęcić czytelników do przeczytania Twojego dzieła?
Mój pierwszy blog był próbą. Poprosiłam kilka znajomych autorem o opinię, aby w „prawdziwym” blogu wyeliminować błędy. Kiedy (oficjalnie) stworzyłam swojego pierwszego bloga, początkowo było ciężko z czytelniczkami. Po pewnym czasie, kiedy czytałam więcej blogów, zaczęło pojawiać się więcej komentarzy.

3.                  Czy w swojej karierze autorki opowiadań pojawiały się momenty kryzysowe kiedy chciałaś, ot tak zrezygnować z bloga?
Tak. Przechodziłam przez to w okresie luty-maj, w tym roku. Wtedy miałam najwięcej pracy związanej ze szkołą a także pojawiły się problemy osobiste. Prowadziłam także bloga niezwiązanego z opowiadaniami, którego zawiesiłam. Nie wiem czy kiedyś do tamtego wrócę, ale z pewnością nie porzucę fanfiction :)

4.                  Jak znajdujesz czas na pisanie?
Ostatnio z tym ciężko. Nie znajdowałam czasu nawet na czytanie, ale wtedy kiedy regularnie pisałam i komentowałam, zazwyczaj odbywało się to w piątek i sobotę wieczorami.

5.                  Które ze swoich opowiadań najbardziej lubisz? Co Ci się w nim najbardziej podoba?
Najbardziej lubię http://pride-of-london-afc-cfc.blogspot.com/. Bardzo przyjemnie mi się go pisało. Napisałam dokładnie to, co zamierzałam, trzymałam się planu. Nie musiałam „naciągać” historii oraz nie miałam problemu z czytelnikami.
Drugim blogiem, który bardzo lubię jest http://sztuka-zapominania-ski.blogspot.com/. Bardzo mnie cieszy ilość czytelniczek a co się z tym wiąże – piszę go z przyjemnością. Ciężko mi będzie go zakończyć.

6.                  Ile opowiadań masz na swoim koncie? Jak dużą częścią z nic są opowiadania o skokach narciarskich?
Mam na swoim koncie 12 opowiadań, w tym 2 zawieszone i 7 zakończonych. O skokach obecnie mam 4 blogi :)

7.                  Twoje najbardziej znane opowiadanie to…? Jak dużą popularnością się cieszy?
Zdecydowanie Sztuka Zapominania. Był okres kiedy pod postem miałam około 40 komentarzy. Piszę go prawie rok a statystyki wskazują ponad 50 000 wyświetleń.

8.                  Czy w porównaniu z rozpoczynaniem opowiadania, w trakcie (pisząc 10 lub kolejny rozdział), masz większą wenę twórczą i zapał do pisania, czy nie?
Największą mam przy planowaniu i rozpoczynaniu opowiadania, ale przychodzą momenty, kiedy w połowie mam ochotę coś pozmieniać i mam całkiem inny widok na dane opowiadanie.

9.                  Skąd czerpiesz inspiracje? Masz pomysł na tekst lub jego wizję, kiedy zaczynasz pisać rozdział?
Najczęściej jest to tumblr, muzyka oraz sytuacje, przez które przechodzę. Czasami rozmowa z moim przyjacielem także pomaga.

10.              Spotkałaś się kiedykolwiek z ostrą krytyką? Jak komentowane są Twoje opowiadania?
Tak. Jedna z autorek po przeczytaniu tylko jednego rozdziału zaczęła krytykować cały blog. Nie odpowiedziałam na to, ponieważ było to bezpodstawne. Lubię krytykę, ale taką, która ma na celu mi pomóc w poprawieniu opowiadania :) 95% z komentarzy jest pozytywnych.

11.              Co sądzisz o spamowaniu? Tolerujesz to, gdy ktoś wklei spam pod Twój rozdział, zamiast do specjalnej zakładki?
Bardzo mnie to denerwuje. Na każdym blogu mam umieszczoną zakładkę „spam” a i tak często widzę linki pod rozdziałami lub na asku. Nigdy nie promuję blogów pod rozdziałami i tego samego oczekuję od moich czytelniczek.

12.              Co czujesz podczas zakończenia opowiadania? Ulgę czy smutek?
Smutek, ponieważ dany blog był częścią mojej codzienności.

13.              Jakiego sportowca najbardziej cenisz i za co? Czy wykorzystałaś już jego osobę do któregoś ze swoich dzieł jako głównego bohatera?
Cenię bardzo dużo sportowców. Jeśli chodzi o skoki to jest to m.in. Sven Hannawald oraz Simon Ammann, lecz żaden z nich nie miał okazji pojawić się u mnie w opowiadaniu :)

14.              Skąd pomysł na nick?
Tyśka to moje przezwisko a „Adminka” dodałam, ponieważ Google nie pozwala na jednoczłonową nazwę :c

15.              Czytasz opowiadania o tematyce sportowej? Jeżeli tak, jakie jest Twoje ulubione?
Czytam mnóstwo opowiadań. Nie mam jednego ulubionego.

16.              Jaka jest Twoja ulubiona książka?
„Ja, Ibra”, „Dziewczyny z Powstania” i „Sven Hannawald. Triumf. Upadek. Powrót do życia.”

17.              Co sądzisz o spisach, listach i katalogach opowiadań (nie tylko sportowych), których ostatnio jest pełno?
Myślę, że tylko prowadzone przez profesjonalne bloggerki mają szansę zaistnieć. Jeśli ktoś nie ma o tym pojęcia i tworzy spis „dla fejmu” to przeważnie po miesiącu się kończy.

18.              Czy sama wykonujesz szablony na swoje blogi?
Przeważnie tak.

19.              Masz jakieś niezrealizowane pomysły na opowiadania?
Masę.

20.              Czy chcesz związać swoją przyszłość z pisaniem?
Kiedyś myślałam o dziennikarstwie. Pewnie moja przyszła praca będzie się z tym łączyć.

21.              Co poradziłabyś autorkom, które jeszcze nie mają własnego stylu pisania i dopiero próbują swoich sił w pisarskim światku?
Czytajcie jak najwięcej. Nie bójcie się krytyki i bierzcie sobie ją do serca. Dążcie do tego, aby wasz blog był idealny pod każdym względem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

.